Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
natal_ia
Młodziak
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:18, 14 Cze 2010 Temat postu: WYKŁADY I ZALICZENIE |
|
|
Zaliczenie 27 czerwca (najbliższy zjazd -niedziela!) na wykładzie! Po napisaniu zaliczenia można zostać na (dodatkowy) wykład
Będzie 4 pytania opisowe z podanych 23 pytań
WYKŁAD 1
[link widoczny dla zalogowanych]
WYKŁAD 2
[link widoczny dla zalogowanych]
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
PRZYKŁADOWE PYTANIA NA EGZAMIN/ZALICZENIE WYKŁADU Z ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ dr Grzegorz Wróbel
[link widoczny dla zalogowanych]
1. W jaki sposób rozumiesz pojęcie jakości. Co oznacza odpowiednia jakość?
2. Zdefiniuj pojęcie kaizen. Przez jakie działania jest ono kreowane?
3. Czy kaizen jest tylko domeną firm japońskich czy można stosować go wszędzie. Omów znaczenie czynnika kulturowego w realizacji kaizen w biznesie.
4. Wymień podstawowe założenia koncepcji kaizen.
5. Co to jest standard? Co oznacza utrzymywanie standardów, kto za to zadanie odpowiada? Co powinieneś zrobić kiedy Twoi pracownicy nie są w stanie utrzymywać standardów?
6. W jaki sposób w biznesie można rozumieć doskonalenie? Co oznacza doskonalić standard? Kto jest odpowiedzialny za doskonalenie standardów?
7. Zdefiniuj pojęcie procesu. Co w biznesie oznacza zarządzać procesowo? Porównaj dwa podejścia do zarządzania: zorientowane na procesy i na wynik. przedstaw podstawową typologię procesów.
8. Omów dwie procedury: działań standaryzujących i usprawniających (cykle PDCA i SDCA) oraz zależność między nimi.
9. Przedstaw przykładowy harmonogram wdrażania działań ciągłego doskonalenia. Omów dwutorowość i skutek programów ciągłego doskonalenia.
10. W jaki sposób rozumiesz zasadę: jakość na pierwszym miejscu?
11. Jakie znaczenie w zarządzaniu jakością i kaizen ma osiąganie wartości dodanej? Czym jest łańcuch tworzenia wartości dodanej w firmie?
12. Do czego są ci potrzebne informacje w zarządzaniu jakością?
13. W jaki sposób rozumiesz orientację na klienta w systemach zarządzania jakością? Kim jest klient wewnętrzny? Jakie cechy charakteryzują organizację zorientowana na klienta.
14. Co to jest TQM? Czym różni się TQM od standardów ISO?
15. Omów klasyczny model systemu TQM.
16. Scharakteryzuj krótko kulturę organizacyjną zorientowaną na jakość. Jakie cechy posiada i jakie cechy odróżniają ją od innych kultur.
17. Będąc menedżerem w przedsiębiorstwie zarządzanym przez jakość (TQM) omów zachowania które powinny Cię charakteryzować jako efektywnego lidera jakości.
18. Wymień parametry poprzez które klient określa jakość wyrobu/usługi i omów trzy z nich.
19. Jaka jest rola zaangażowania pracowników w systemach wykorzystujących kaizen? W jaki sposób jako menedżer będziesz motywował pracowników do zaangażowania w jakość?
20. Wymień i omów postawy pracownika w tradycyjnym zarządzaniu oraz w zarządzaniu przez jakość (TQM).
21. Wymień podstawowe zalecenia normy ISO 9001:2008 dotyczące zarządzania zasobami ludzkimi.
22. Przedstaw krótka charakterystykę i porównaj programy Kaizen zorientowane na kierownictwo, grupy i poszczególne osoby.
23. Wymień i krótko opisz jedną z metod lub narzędzi wykorzystywanych w zarządzaniu jakością. Jaka jest rola rachunku kosztów jakości w systemach zarządzania jakością?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
enika
Uzależniony
Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 1141
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica
|
Wysłany: Pon 17:01, 14 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Możesz jeszcze raz wgrać wykład 2? Pisze, że nie ma takiego pliku i nie ma co ściągac ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
natal_ia
Młodziak
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 7:22, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałam i oba linki działają, ale jakby komuś się nie udało z tamtych to zamieszczam jeszcze raz:
Wykład 1 [link widoczny dla zalogowanych]
Wykład 2 [link widoczny dla zalogowanych]
PS. wykłady są również do ściągnięcia ze strony prowadzącego : [link widoczny dla zalogowanych] (zakładka - edukacja akademicka) hasło: edukacja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dziobusia
Młodziak
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 9:50, 29 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
mówił kiedy będą wyniki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
enika
Uzależniony
Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 1141
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica
|
Wysłany: Wto 13:14, 29 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
jakie były pytania? my musimy iść do niego na orala a ponoć nie pilnował na pisemnym ;/ ech....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dziobusia
Młodziak
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 13:47, 29 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
- jakość, odpowiednia jakość
-standard , utrzymanie standardów i całe to pytanie
-zdefiniuj proces, co oznacza zarządzać procesowo, typologia procesów i całe to pytanie
-parametry jakości doświadczane przez klienta i 3 z nich omówić
-postawy pracowników w zarządzaniu tradycyjnym i TQM
w sumie 5 pytań
Tak dał odpisać, praktycznie nie pilnował ale pewnie uleje połowę :/ coś za coś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dziobusia
Młodziak
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 17:46, 01 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
czy wszyscy dostali 5 ??? :)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AnitkA
Coś tu już napisał
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 7:36, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
nie koniecznie ;p
czy wszyscy zdali??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|